Volumes – Edge of the Earth (中英歌詞翻譯)


To go as far, as far as I can see at the edge of the Earth.
為了一探究竟,我跑了大老遠到地球的彼端
The continuous sound of lights that have reached the bottom.
那連續不斷的神祕光線已經抵達地平線底部
In the middle of the desert, I stared patiently.
在這一片荒漠的正中央,我沉著地注視著那群不明訪客
To see them touch the ground.
他們即將觸及這片大地
Imploding on the cracked mud surface.
降落在這龜裂的泥地表面

I knelt down underneath the midway.
我在那片荒漠之中跪下來了
In the millionth sighting.
在這片無窮無盡的景色之中

Lets lay back.
向後仰吧!
Sitting inside my car.
就這樣坐在我的車裡面
At the edge of the Earth.
在這地球彼端
I turned my head to the left.
我轉頭往左瞧…
And I knew I could not be drugged.
我知道這絕對不是什麼嗑藥的幻覺
Orbs with infusion white.
幽白的光線在邊際環繞著
Mirroring the image of a silhouette.
照映出那些不明訪客詭異的輪廓
At the edge of the Earth.
在這星球的彼端

And I'm here tonight.
我今晚就身處於此
Underneath the influence.
在這宇宙事件帶來的廣大效應之中
And why can't I find a way out.
為何我找不到屬於自己的方向呢
It's calling me tonight.
它今晚在呼喚著我
This secret I have become.
我變成了一個不為人知的祕密
At the edge of the Earth.
在地球的彼端

You misunderstood the gravity.
看來你完全錯估重力的大小了啊
As the weight falls apart.
所有重量開始往下沉
You'll watch me walk away.
你準備看著我轉身離開吧
I walk away.
我轉身離開
Calm as the wind.
沉著如風
You'll watch me go.
等著瞧吧,你即將要看我離去了

Let's lay back.
向後仰吧
Sitting inside my car.
就這樣坐在我的車裡
At the edge of the Earth.
在這地球彼端
I turned my head to left and I knew I could not be drugged.
我轉頭向左看,這絕對不是嗑藥的幻覺
Orbs with infusion white mirroring the image of a silhouette.
那些不明訪客的身影透射著詭異的白色輪廓
At the edge of the Earth.
在這地球彼端

And I'm here tonight.
而我今晚身處於此
Underneath the influence.
在這宇宙事件帶來的廣大效應之下
And why can't I find a way out.
我究竟為什麼找不到屬於自己的方向?
It's calling me tonight.
它今晚正呼喚著我
The secret I have become.
我變成了一個不為人知的祕密
At the edge of the Earth.
在這地球彼端

留言